Sportske aktivnosti po zimi vani – bljak? Ili ipak ne?

Hladno, mračno i vjerojatno mokro: Često moramo sami sebe mnogo nagovarati kako bi se odlučili na sportsku aktivnost vani po zimi. No kretanje na svježem zraku izrazito je važno. Promjene u temperaturama i svježi zrak naime jačaju imunitet. Uz to tijelo na hladnoću reagira povećanim otkucajima srca (termoregulacija) što znatno povećava potrošnju energije i trening postaje još efikasniji.
Važno je međutim držati se nekih pravila jer hladnoća ipak nije potpuno bezazlena.

 

1. Odgovarajuća odjeća
Preporuča se odjenuti se u slojevima. Obavezan izbor je funkcionalna odjeća, koja propušta vlagu. Pamučna odjeća je loš odabir jer upija znoj, vlažna je i tijelu postane brzo hladno.
Važno je nositi kapu jer se gotovo 40% topline gubite preko glave. Posebno su na hladnoću osjetljive ušne resice. Stoga je važno da kapa prekriva i uši.

 

2. Kvalitetno zagrijavanje
Slično kao i vašem vozilu i vašem je tijelu po zimi potrebno malo duže da se zagrije. Krenete li u neku aktivnost bez zagrijavanja možete ozbiljno ozlijediti mišiće, tetive i zglobove. Zato posvetite dodatnu pažnju zagrijavanju koje bi trebalo trajati barem 3 do 5 minuta i biti prilagođeno sportskoj aktivnosti.

 

3. Ispravno disanje
Automatska reakcija čim vam ponestane daha je da počnete disati na usta. Tako imate osjećaj da u pluća pristiže brže i više zraka. No to svakako pokušajte izbjeći jer će vas dišni putevi i pluća zbog hladnoće početi boljeti. Stoga po zimi obavezno dišite na nos. Time se zrak zagrijava i vlaži.

 

4. Pijte puno tekućine
Iako po zimi nemate toliki osjećaj žeđi važno je ipak da pijete dovoljno – barem dvije litre dnevno.

 

5. Nemojte suviše dugo ostati vani
Nakon treninga se što je moguće brže vratite u zatvoreni prostor i što je moguće prije se presvucite iz mokre odjeće jer upravo nakon sporta je opasnost od prehlade najveća.

 

_ _2 _3 _4 _5 _6 _7 _8 _9 _10

ShareTweet about this on TwitterPin on PinterestShare on LinkedInShare on Google+Share on Facebook