Vježbanje kod kuće – efikasno i jednostavno

Za efikasan trening ne treba ti nužno fitnes centar ili skupa oprema. I kod kuće možeš odlično vježbati.

Vježbanje kod kuće – efikasno i jednostavno

Za efikasan trening ne treba ti nužno fitnes centar ili skupa oprema. I kod kuće možeš odlično vježbati.

Ovih dana mnogi su donijeli novogodišnje odluke da će postati aktivniji i raditi na sebi ali odlazak do fitnes centra iziskuje previše vremena ili financijski nije prihvatljiv? Zašto ne bi trenirali kod kuće?

Postoje odlične vježbe koje možeš raditi doma. Za većinu njih ne trebaju ti niti posebne sprave.

Zašto ima smisla vježbati kod kuće?

Vježbanje kod kuće omogućuje ti fleksibilnost, štedi vrijeme (ne moraš ići do fitnes centra) i novac za članarine. Posebno za početnike trening kod kuće ima mnogo prednosti. Trenirati pred drugima nije baš za svakoga, pogotovo ako nisi u dovoljno dobroj formi. Kod kuće možeš bez neugode isprobati što ti se sviđa i koje ti mogućnosti trening daje.

Treniranjem kod kuće lakše je organizirati vrijeme i lakše je prilagoditi trening svojem bio ritmu. Jer tvoja učinkovitost u treningu podliježe oscilacijama u toku dana. Ponekad ti bolje odgovara trenirati ujutro, a ponekad navečer. No ne možeš uvijek odvojiti 2 sata vremena u da odeš van ili do fitnes centra. Zato je trening kod kuće brži i spontaniji.

Ne moraš nužno vježbati unutra

Vježbati kod kuće ne znači nužno vježbati u kući. Kada je lijepo vrijeme možeš trenirati i vani – u vrtu, na terasi ili na balkonu (ako je dovoljno velik). U svakom slučaju bi bilo dobro pronaći stalni kutak kod kuće u kojem ćeš vježbati. Ne treba biti velik – dovoljan da se možeš kretati ili smjestiti prostirku za vježbanje. Stalni kutak za vježbanje olakšava vježbanje. Ako prije vježbanja prvo moraš razmjestiti pola namještaja i povaditi svu opremu već se javlja mogućnost da nađeš izgovor da odustaneš.

Kako se motivirati za trening kod kuće?

Tko vježba kod kuće nije nužno uvijek dosljedan. Često u naša četiri zida imamo previše toga što nas ometa i lijenčina u nama lakše nađe izgovor za odustajanje. No i protiv toga se može nešto napraviti. Nalijepi si na frižider podsjetnik u kojem ćeš zapisati svoj cilj i koji će te podsjećati kada je vrijeme za trening. Slobodno ubaci i podsjetnik u mobitel. Druga bitna stvar je da planiraš fiksne dane za trening određenih segmenata.

Koliko često bi trebalo vježbati?

Barem dva puta tjedno po 20 do 30 minuta. Ako imaš više vremena i tvoje se tijelo naviklo već na vježbanje možeš odraditi i 3 do 4 treninga na tjedan. No nemoj odraditi trening tek reda radi. U 20 minuta možeš odraditi nekoliko kratkih i intenzivnih intervala s još kraćim pauzama između. Upali glasnu glazbu i kreni!

Nikako nemoj uvijek odrađivati iste vježbe. Osim što će ti s vremenom postati dosadno i tijelo će ti se naviknuti na isti napor i ubrzo nećeš imati nikakvog napretka više.

Na internetu postoji mnoštvo besplatnih planova treninga. Možeš recimo zapratiti neki kanal s vježbama koje ti odgovaraju na YouTube-u i zacrtati si koje ćeš video vježbe odraditi u određenom tjednu. Takav plan dati će ti dodatnu motivaciju da ne odustaneš a i razbiti ćeš dosadu uvijek istih vježbi.  

Vježbanje kod kuće je iz više razloga odlična ideja. No valja biti i oprezan, ne pretjerati i polako ispipati granice svoje izdržljivosti. Ako imaš zdravstvenih tegoba svakako se prije početka bilo kakvog oblika vježbanja posavjetuj s liječnikom.

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on pinterest
Share on email

Pretplatite se na naš newsletter

Scroll to Top